Kaskoda Dönüşüm Oranı Düşük

Türkiye’de Kasko Sigortasında Dönüşüm Oranları ve Yaş Bazlı Fiyatlama Modelleri

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı ve Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar, Türkiye’de kasko sigortası yaptırılmasını ve sektördeki dönüşüm oranlarını değerlendirdi.

Yılda yaklaşık 20 milyon kasko teklifi verildiğini ancak bunlardan sadece 8 buçuk milyonun poliçeye dönüştüğünü belirten Yaşar, kasko fiyatlarının artık rekabetçi seviyelerde olduğunu vurguladı. Bununla birlikte, müşterilerin teminat içeriklerini anlamada zorluk çektiklerini ve bu nedenle tekliflerin poliçeye dönüşmediğini ifade etti.

Türkiye’de araçların yaş ortalamasının yüksek olduğunu belirten Yaşar, yaş bazlı esnek fiyatlama modellerinin geliştirilmesi gerektiğini düşündüğünü söyledi. Ayrıca, müşterilerin aynı anda birden fazla acenteden teklif alması durumunda sadece bir tanesinin poliçeye dönüştüğünü ve bu durumun dönüşüm oranlarını olumsuz etkilediğine dikkat çekti.

Yaşar, dar kaskonun, galericiler ve ikinci el oto satıcıları gibi yeni kullanıcı gruplarıyla güçlü bir alternatif haline geldiğini söyledi. Sigorta sektörünün fiyat odaklı rekabet yerine değer odaklı danışmanlık yaklaşımından beslenmesi gerektiğini belirtti.

Sigorta okuryazarlığını artırmak amacıyla Türkiye Sigorta Birliği’nin yapay zeka destekli bir uygulama üzerinde çalıştığını aktaran Yaşar, bu uygulamanın tüketicilere sigorta konuları hakkında genel bilgilendirme sunarak sektöre duyulan güveni artırmayı hedeflediğini söyledi.

Related Posts

Dolar, ABD-Çin ticaret gerginliğinde toparlanmakta zorlanıyor

ABD yönetiminin planlanan tarifeleri gevşetebileceği yönündeki haberlerin desteğiyle dolar Salı günü kayıplarının bir kısmını telafi etti. Ancak yatırımcıların ABD-Çin ticaret anlaşmazlığında anlamlı bir azalma olup olmadığı konusunda temkinli olmaları devam ediyor.

LPG ithalatı şubatta azaldı

Türkiye’nin LPG ithalatı, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,9 azalarak 234 bin 829 ton oldu.

Çatışmalar, askeri harcamaları uçurdu

Dünya çapında 2024 yılında gerçekleşen askeri harcamalar Soğuk Savaş’ın sona ermesinden bu yana en hızlı artışını göstererek 2.7 trilyon dolara ulaştı. Türkiye iki sıra yükselerek 17. oldu.

Özbekistan’da büyüme hedefi

Kazakistan’daki çikolata ve bisküvi fabrikasında 25 yıldır üretim yapan Ülker, Orta Asya’daki varlığını Özbekistan’da kurduğu ticari şirketi pladis Confectionary ile güçlendirdi.

Yahoo, Chrome’a talip oldu

Yahoo, Chrome web tarayıcısına talip olduğunu açıkladı. Özel sermaye şirketi Apollo Global Management tarafından desteklenen Yahoo Inc., mahkemenin Google’ın Chrome web tarayıcısını elden çıkarmasını zorunlu kılarsa teklif vermeye hazır olduklarını bildirdi.

Selçuk Bayraktar’dan TB3 mesajı: Yeni bir dünyanın kapılarını aralamış olduk

Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3’ün TCG Anadolu’da görev yapmasına ilişkin, “Deniz havacılığına böylesine bir stratejik girişle, insansız hava araçlarıyla girerek bir anlamda yeni bir dünyanın kapılarını aralamış olduk.” ifadesini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir